Posázavští producenti a prodejci stojí o vzájemnou spolupráci

Nabídnout regionálním producentům a prodejcům prostor pro navázání vzájemných kontaktů bylo cílem setkání, které uspořádala 31. března v Benešově společnost Posázaví o.p.s. Příležitost seznámit se a případně domluvit na budoucí spolupráci využilo 13 zájemců. 

„Setkání určitě splnilo svůj účel. Máme databázi regionálních podnikatelů a poskytovatelů služeb, kterou postupně rozšiřujeme. A na setkání přišlo několik výrobců, kteří s námi chtějí nově spolupracovat. Zajímají se o to, kudy se bude ubírat rozvoj regionu a rádi by se do něj sami zapojili,“ řekla ředitelka společnosti Posázaví o.p.s. Bohunka Zemanová. 
 
Účastníci setkání se shodli na tom, že stát málo podporuje regionální producenty. Třeba v Itálii dostanou firmy příspěvek na to, když se země původu výrobku objeví v jeho názvu na obalu, například v podobě „Italské těstoviny“, upozornil František Kalous ze společnosti Líšno a.s., která se zabývá rybníkářstvím, lesnictvím a potravinářskou výrobou. Uvítal by větší podporu řemeslníků v krajích. Jejich výrobky jsou podle něj kvalitní, ale cenou většinou nedokážou konkurovat zboží ze supermarketu. Jeho slova potvrdil i Václav Vyvadil z Pivovaru Benešov: „Ať se v regionu prodá to, co se tu vyrobí,“ řekl. Je si ale vědom, že je to běh na dlouhou trať. Lidé totiž podle něj sice začínají vyhledávat kvalitu, nakonec ale dají přednost mnohdy méně kvalitnějšímu, ale levnějšímu zboží. 
 
Společnost Posázaví o.p.s. uspořádala setkání na základě iniciativy místních podnikatelů. Ti, co se ho zúčastnili, dostali příležitost představit se ostatním. Byla mezi nimi i Kateřina Červenková z Českého svazu ochránců přírody Vlašim, který koordinuje udělování značky KRAJ BLANICKÝCH RYTÍŘŮ regionální produkt®. Přítomné informovala o podmínkách získání tohoto certifikátu, o který mohou zájemci požádat v dalším kole do 30. září 2014.
 
Účastnící setkání se zároveň dověděli o chystaných aktivitách společnosti Posázaví o.p.s. V rámci propagace letos připravuje brožuru Posázaví 10x jinak, která bude postavena na deseti stěžejních posázavských pilířích cestovního ruchu, a brožuru Posázaví 100x jinak, v níž návštěvníkům představí zajímavá a dostupná místa v regionu. Ředitelka společnosti také přítomným nabídla spolupráci při prezentaci jejich výrobků a služeb.