"Dnešní stav je už přežitý, stala se z toho víceméně odstavná plocha pro autobusy. Budeme se to snažit nějak řešit," uvedl.
Autobusy by podle něj nově neměly zastavovat na ulici, ale zajíždět blíže k vlakovému nádraží. Příjezdová komunikace se má rozšířit a počítá se i s novou organizací křižovatky. V podchodu mezi oběma nádražími by pak vznikl terminál na prodej jízdenek, a to jak na autobusy, tak na železnici. "Bude ale také záležet na tom, jak se domluví ČSAD s Českými drahami," poznamenal Hlavnička.
Jak to bude s financemi, je zatím nejisté. "Nyní jsme ve stádiu studie a neznáme ještě rozsah všech změn," podotkl starosta. Až bude vypracována dokumentace pro územní rozhodnutí, bude město teprve moci žádat o peníze z EU, a to zřejmě z peněz, které budou v novém programovacím období vyčleněny na dopravní projekty v pražském příměstském okruhu. "Pak budeme čekat na dotační peníze, nebo to budeme muset rozdělit do více částí a financovat sami," dodal Hlavnička.
Autobusová nádraží modernizují i další středočeská města. Nedávno se dočkalo nové podoby například nádraží v Příbrami. Rekonstrukci plánují také v Kolíně, kde je autobusové nádraží podle radnice architektonicky rozbourané a netvoří funkční celek.
zdroj: ČTK