Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

VLASTNĚNÍ AUTA PŘESTÁVÁ BÝT ATRAKTIVNÍ, 40 % LIDÍ UŽ K AUTU NECÍTÍ EMOČNÍ VAZBU

25. 06 2019 | P2P carsharing, tedy sdílení aut přímo mezi lidmi, stále nabírá na popularitě a svá auta je ochotno půjčovat ostatním čím dál více lidí. Přesto je dle studie KPMG největším soupeřem carsharingu potřeba lidí disponovat svým vlastním autem. I v tomto směru se ale situace oproti minulosti výrazně proměnila a 40 % lidí již podle KPMG automobilu nepřisuzuje žádnou emoční hodnotu.

„Doby, kdy bylo auto důkazem nějakého společenského postavení a prestiže, jsou pryč. Lidé se chovají čím dál ekonomičtěji a mobilitu začínají vnímat jako službu, kterou si platí tehdy, když ji potřebují. U P2P carsharingu oceňují, že si mohou pro každou příležitost půjčit auto, které je pro ni nejvhodnější. Na dlouhou obchodní cestu pohodlnou limuzínu, na letní projížďku kabriolet a na dovolenou třeba i karavan,” popisuje výhody CEO společnosti HoppyGo Jan Charouz.

V České republice pociťuje emoční pouto k automobilu dle KPMG zhruba stejné procento lidí, jako je tomu v Rakousku, Německu a Francii. Zhruba 40 % Čechů k automobilu žádnou citovou vazbu necítí a 60 % lidí by bylo ochotných své auto za peníze sdílet s ostatními. Mnozí si totiž již uvědomují, že 95 % času stojí automobil bez užitku na ulici.

Studie KPMG odhaduje, že potenciál carsharingu bude z těchto důvodů růst i nadále a v roce 2025 by v Evropě mělo být k dispozici 2,3 milionu sdílených aut. O deset let později by již mělo být sdíleno dokonce 7,5 milionu vozů. Aktuálně čítá evropská flotila carsharingových vozů 370 000 aut, tedy jen zhruba 0,13 % všech vozů.

Slova Jana Charouze i vzestupný trend carsharingu dokládá i úspěch carsharingové platformy HoppyGo, která za rok 2018 vyrostla na více než čtyřnásobek. Počet zákazníků se za minulý rok rozrostl na 50 tisíc uživatelů, kteří sdílenými auty najeli na 4 miliony kilometrů. Na platformě HoppyGo je k dispozici přes 1 500 aut a jejich majitelům firma za jejich zapůjčení do konce roku 2018 vyplatila přes 10 milionů korun.

„Troufám si říci, že carsharing je vhodný pro většinu lidí. Těm, kteří najezdí pod 10 000 kilometrů ročně, se vlastní vůz často ekonomicky nevyplatí. Hodně lidí považuje za náklady spojené s vlastním autem pouze cenu projetého paliva. Často ale přehlíží skryté náklady – amortizace vozu, celoroční pojištění, parkování, pravidelný servis, provozní kapaliny či třeba pravidelné přezouvání,“ vysvětluje Charouz a dodává: „V Praze je 1,1 milionu registrovaných aut. Zároveň ale ve městě žije jen 700 tisíc lidí s řidičským průkazem. Proto dává smysl nevyužitá auta sdílet a tím si mimo jiné přivydělat na jejich provoz.“

Dle studie KPMG jsou hlavními důvody pro pořízení vlastního automobilu požitek z jízdy ve vlastním voze, potřeba mít svůj soukromý prostor, radost z konkrétního designu vlastního automobilu a poté potřeba demonstrovat své společenské postavení. Ukazuje se ale, že důležitost těchto argumentů pro vlastní vůz je čím dál nižší. „Především mladí lidé velice oceňují volnost, kterou carsharing přináší, a možnost vyzkoušet si různá auta k různým příležitostem,“ komentuje Jan Charouz.

Zájemci o vypůjčení auta na HoppyGo mají k dispozici vozy všech kategorií – od malých městských aut přes klasické sedany, kombíky a limuzíny až po užitkové dodávky či sportovní kupé. Na platformě je celkem k dostání přes 300 různých modelů aut, přičemž nejpopulárnějšími jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Transporter.

Diskuse

Čtěte více

BNP Paribas Cardif Pojišťovna pomáhá klientům, co se starají o školáky na distanční výuce

BNP Paribas Cardif Pojišťovna pomáhá klientům, co se starají o školáky na distanční výuce

BNP Paribas Cardif Pojišťovna opět pomáhá klientům, kteří se kvůli péči o své děti na distanční výuce dostávají do problémů se splácením svých závazků. Díky loňské inovaci pojištění schopnosti ...

Práce z domova neboli home office má daňové výhody i rizika

Práce z domova neboli home office má daňové výhody i rizika

Práce z domova nebyla nikdy snazší a potřebnější než v současné době. S režimem home-office souvisejí některé daňové úlevy, ale nese s sebou i určité nejasnosti – zejména, pokud pracujete v ...

Jak musejí firmy připravit pracoviště na podzim a zimu, aby mohly řádně fungovat?

Jak musejí firmy připravit pracoviště na podzim a zimu, aby mohly řádně fungovat?

Konec karantény a nástup léta vypadal optimisticky, ale nyní je jasné, že druhé vlně koronaviru jsme se nevyhnuli. Co musí nyní firmy a zaměstnavatelé udělat, aby zvládli toto těžké období s ...

Cestovní kožená taška Weekender

Cestovní kožená taška Weekender

Brašnářství Tlustý představuje cestovní tašku “weekender” vyrobenou z kvalitní hovězí usně, podšitou luxusním mikrovláknem Future. Ve výběru barev jsou italské kůže z koželužny v Santa Croce té ...

Jaké bariéry firmám brání v lepším zhodnocení digitalizace, to ukazuje studie společnosti Accenture

Jaké bariéry firmám brání v lepším zhodnocení digitalizace, to ukazuje studie společnosti Accenture

Podle nové studie společnosti Accenture velká část společností plně nezhodnocuje své investice vložené do digitalizace. Důvodem je zejména nedostatečná spolupráce mezi stěžejními funkčními ...

 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO