Zákazníci se často při nakupování nudí, chtějí více

Neustále se rozvíjející inteligentní technologie zásadně mění postoje a chování spotřebitelů při rozhodování o výběru zboží a samotných nákupech. To potvrzuje aktuální studie mezinárodní poradenské firmy Accenture, stejně tak fakta české společnosti Rondo.cz specializující se na retail. Značná část nakupujících hledá stále více a klasické nakupování je nebaví, chtějí při nákupech také trochu adrenalinu. Tento směr potvrzuje aktuální trend tzv. gamifikace nakupování. Pomocí moderních technologií přináší spotřebiteli současně s nákupy hravou a napínavou zkušenost, a tak zcela nový zážitek.  

Jak uvádí aktuální studie Accenture Painting the Digital Future of Retail and Consumer Goods Companies, postoje spotřebitelů se celosvětově mění a jsou stále vstřícnější vůči inteligentním technologiím, které hrají aktivní roli při rozhodování o nákupech. V českém prostředí otevírá svým novým pojetím věrnostních systémů a motivačních programů společnost Rondo.cz novou kapitolu nakupování. Přináší gamifikaci nakupování. Pomocí moderních technologií nabízí spotřebiteli hravou a napínavou zkušenost, a tak zcela nový zážitek. 

„Gamifikaci si lze jednoduše představit tak, že do běžně vykonávaných činností přidáme prvek zábavy a všeho příjemného, co s ní souvisí,“ vysvětluje Jan Hřebabecký, spoluzakladatel společnosti Rondo.cz. „Dobře známým a úspěšným příkladem gamifikace je „Škola hrou“ J. A. Komenského. Zapojení hravých prvků do vyučování zde přináší zlepšení výukového prostředí a zároveň větší snahu školáků přijímat tolik cenné informace a znalosti.“

Podle nové zprávy Accenture mohou maloobchodníci a výrobci spotřebního zboží během příštího desetiletí získat 2,95 bilionů dolarů urychlením digitální transformace. Investice do nových, digitálně řízených obchodních modelů zpřístupní spotřebitelům další způsoby nakupování zboží a služeb, a umožní tak společnostem poskytovat lukrativní a diferencované zážitky. Odvětví maloobchodu a spotřebního zboží se v příštích 10 letech změní více než tomu bylo za posledních 40 let. Vzhledem k tomu, že se požadavky zákazníků na ceny, výběr, pohodlí a nákupní zážitek nadále zvyšují, jsou výzvou pro odvětví, které se bude muset vyvíjet a inovovat. To povede k obrovskému rozvoji digitálního obchodu.

Jako první se  v České republice do gamifikace nakupování vrhla společnost Rondo. Již během prvních tří měsíců si získala důvěru partnerů, mezi něž patří např. Království hraček Bambule, Sparkys, AXA Assistance, Asus, Ageo.cz, Sleky.cz, Different.cz, Leontyna.cz a mnoho dalších. V současné době má Rondo.cz již téměř 140.000 uživatelů a rozdalo jim výhry či odměny za více než čtyři miliónu korun.

Cílem Ronda je dělat zákazníkům radost, stejně tak eliminovat nebo přinejmenším snížit míru frustrace. Jak z procesu nakupování jako takového, tak ze způsobu přijímání marketingových sdělení. Zapojením herního atributu chce dosáhnout vyšší vnímavosti k reklamním pobídkám a jednotlivým značkám zapojených obchodníků, které aktuálně blednou pod tlakem strojově orientovaných cenových srovnávačů a cenových válek.